20 Ekim 2010 Çarşamba

Navratilova Coşmuş

Murray ve Nadal üzerine konuşmuş Martina Navratilova. İlginç şeyler var söyledikleri arasında. Murray hakkında:

"Andy bu sene daha iyi şeyler başarabilirdi, bunun için şanslar buldu. Hala onun Avustralya Açık'tan sonra mental olarak toparlanabildiğini düşünmüyorum. Melbourne'da Federer'e karşı kendi oyununu oynamadı, güvenli oynadı ve kaybetti. Sonuç olarak kaldırması zor bir yenilgi aldı. Avustralya'da mızmılanmıyordu ve kendisi için üzgün hissediyordu sadece. Ama o finalden sonra eski haline geri döndü. Rakibi iyi oynuyorsa eğer "o harika şutu nasıl vurur?" diye düşünüyor, Nadal gibi mücadeleye, rekabete girmektense..."

Nadal hakkında:

"Nadal rekabete "hoşgeldin" diyor. Onun reaksiyonu "hadi gel o zaman, ben daha iyisini yapacağım". Aynı anda Murray "bir ace daha attığına inananıyorum. bu çok şanslı" diye düşünürken... Federer 1 grand slam daha kazanabilir mi? Belki ama onun dönemi kesinlikle sona erdi. Nadal sağlıklı ve fit kaldığı sürece Federer bir daha asla 1 numara olamayacak. Nadal ondan 5 yaş daha genç. Ben 26-27 yaşımda çok iyi oynamaya başlamıştım, Roger'ın da şansları olacak ama bundan daha iyi olamaz, Nadal uzun adımlarla ilerlerken... Federer'in gelmiş geçmiş en iyi tenisçi sıfatı kısa ömürlü olabilir çünkü Nadal bütün rekorlarını kırabilir. 9 slam kazandı ve en az birkaç sene için daha Roland Garros'u garanti, Soderling'e yenilirken olduğu gibi sakat olmadıkça. Çok rahat olarak Nadal'ın önümüzdeki 5 sene 2'şer slam kazanabileceğini söyleyebilirsiniz. Bu da en az 19 yapar ki, ben rahatlıkla en az 20 olabileceğini söyleyebilirim. Bütün zeminlerde de şimdiden kazandığına göre bu onu gelmiş geçmiş en iyi yapar..."

Murray hakkında söylediklerine katılıyorum. Özellikle Murray'nin surat ifadelerini çok iyi okuduğunu düşünüyorum. Tam da dediği gibi rakibi harika bir puan oynayınca, kritik bir yerde iyi servis çıkarınca o mızmızlanma başlıyor. Bu demek değil ki Murray o andan itibaren savaşmayı bırakıyor. Aksine çok iyi bir savaşçı ama kafa olarak çok fazla negatif. Daha pozitif olması lazım ve Navratilova'nın dediği gibi rakiplerinin iyi oynayabileceğini kabul etmesi lazım. Bazen kendisinden de iyi oynayabileceğini, kendisinden iyi oyuncuların var olduğunu da...

Nadal hakkında ise kesinlikle aşırı tepki verdiğini düşünüyorum. Nadal'ın böylesine harika geçen bir senesinden sonra etkilenmiş görünüyor ama Navratilova önümüzdeki 5 sene için Nadal'a slam'leri 2'şer 2'şer yazarken Nadal'ın CNN'e verdiği röportajda "30'larıma kadar oynayacağımı sanmıyorum" dediğini de unutmaması lazım. Kendi deyişiyle 30 yaşından önce tenisi bırakacak birinin 28-29 yaşında slam kazanmasını beklemek biraz hayalcilik gibi geliyor bana. Ben Nadal'ın çok fazla zamanı olduğunu düşünmüyorum. Kendisi de böyle düşünüyor ki, kısa sürede yapabildiğim kadar çok şey yapmalıyım diyor. Kırması gereken rekorlar için çok zamanı yok yani. Ben Nadal'ın 15 grand slam kazanmasını bile zor görürken Navratilova'nın 20 slam tahmini çok ama çok büyük bir abartı diye düşünüyorum. Şu anki Nadal'ın önümüzdeki 5 senede 20 slam'e ulaşması sürpriz değil ama Nadal'ın şu an olduğu gibi kalması çok ama çok büyük bir sürpriz olur, bunu da unutmamak lazım. Nadal, Sampras'ı yakalaması halinde bile gayet mutlu olabilir. Önümüzdeki 2 sene çok önemli kendisi için. 2011'de 25, 2012'de 26 yaşında olacak. Bu 2 sene hala bu seviyede oynayabileceğini ve kariyerinin geri kalan bölümünde kazanacağı slam'lerin hemen hemen hepsinin bu önümüzdeki 2 senede olacağını düşünüyorum. Ama tenis sürprizlerle dolu, bireysel bir sporda neyin ne olacağını hiçbir zaman bilemezsiniz, hatta ne kadar mantıklı yaklaşırsanız yaklaşın, sağlıklı tahminler yapmak bile oldukça güçtür, bunu da kaçırmamak gerekir...

Hiç yorum yok: