31 Temmuz 2010 Cumartesi

US Open Kolleksiyonları




Öncelikle şunu söylemeliyim ki tatildeyim. Bu nedenle doğru dürüst yazamıyorum. Olabilecek en kötü haftalardan birine denk geldi ama fazla seçeneğim de yoktu açıkçası.

Oyuncuların US Open için hazırlanan kıyafetlerine baktığımızda Nike'nin iki slam sonra özüne döndüğünü ve Nadal için kötü bir kıyafet hazırladığını görüyoruz. Ben beğenmedim en azından. Federer 13378. kez aynı kıyafeti giyerek bir rekor daha kıracak. Dikkatimi çeken şey RF logosunun artık iyice abartılıp Nike logosu yerine kullanılması. Kendi logosunu insanların gözüne sokma konusunda kimse Federer ile yarışamaz zaten ama kıyafette bu kadar abartmak da ona pek yaramıyor sanki. Wimbledon'da belki de en güzel kıyafeti giyen Serena ise yine fena değil diyebileceğim, en azından sporcu kıyafetine benzer bir şeyle korta çıkacak (Fotolar Down The Line'dan).

9 yorum:

Adsız dedi ki...

geçen gün duydum federer işi gücü bırakıp hususi nike a gitmiş demiş ki:'benim logom sizinkinden büyük olacak,yerde gökte rf yazacak.ben nike dan daha büyüğüm':p..tövbe yarabbim gidin işinize yahu,o dünyada gördüğüm en güzel logodan rahatsız oluyorsanız gidin kneedalın balık adam kıyafetini izleyin,çünkü biz hayranları rahatsız olmuyoruz.kendi logosunu insanların gözüne sokma huyu varmış ya,bizzat duydum fedex sırf sizin gibiler için yapıyormuş onu:p,ama nasıl bir efsane göremediğiniz,kör olduğunuz için 100 puntoyla yazsa zor tabii.ceketine 16lardan sıra yapsa yine zor be onu anlamanız..çamur atın ama attığınız kişi ROGER FEDERER onda izi kalmaz bunu bari bilin olur mu?

kirpi dedi ki...

Hayranları rahatsız oluyor demedim zaten. Ama burada bir gerçek var, Federer logosu marka yerıne kullanılmış mı? Evet. Bu logonun göze sokulmasımıdır? Başka sporcularda benzer hareketler görmediğimizden buna da evet. İki gerçeği dile getirmek çamur atmak demek değildir. Hadi ikincisi benim görüşüm olsun ama ilkinin tartışılacak bir yanı yok...
Federer tenisteki ne tek efsane, ne de son efsane olacaktır. Şu an bile Navratilova Federer'in kariyerini solda sıfır bırakabilecek bir isimdir. Bundan 10 yıl önce Sampras efsaneydi, on yıl sonra da başkası efsane olacaktır, olabilir. Sampras ve diğer isimler kendi isimleri ve efsaneliklerini abartmadıklarından bugün tenis tarihinde mütevazi kimlikleri ile yerlerini aldılar. Sampras'ın tenis oynadığı dönemde ondan daha fazla slam kazanan yoktu halbuki, ama o ileride kendi rekorlarının kırılabileceğinin bilincindeydi işte, aradaki fark bu.
Ayrıca Federer'in bizler için 100 puntoyla "BEN FEDERERİ'İM VE EN BÜYÜĞÜM!! BENDEN BÜYÜĞÜ YOK TAMAM MIAAA!!!!" yazdırmasına gerek yok, korkmayın. Biz neyin ne olduğunu görüyoruz...Bloğu düzenli okursanız siz de görürsünüz..

kirpi dedi ki...

*"siz de görürsünüz" derken Federer'in nasıl bir tenisçi olduğunun farkında olduğumuzu görürsünüz demek istemiştim, yanlış anlaşılma olmasın...

Adsız dedi ki...

ya ister marka yerine kullanır ister kullanmaz size ne kardeşim delirtmeyin beni burda.battı mı size.sanki federer hazırlıyor kıyafetlerini.sen değilmisin kneedal a yine kötü kıyafetler hazırlanmış diyen,ama federer e gelince yoook.federer her işi kendi yapar.o 16 yazılı ceketini bile eline vermelerinden önce haberi dahi yokmuş böyle birşeyin varlığından,nike hazırlatıp vermiş,ama bir ceketi bile kıskandınız adamdan be,çok gördünüz o kupalar için onca döktüğü gözyaşlarına,yüzsüzlüğün bu kadarı.şimdide neymiş t-shirtmüş.gözünüze soksun fedex o logoyu,daha da büyütsün inş.federer bana göre dünyanın görüp görebileceği en mütevazı adamdır,yaptıklarının yanında kendisi için iyi bir laf etmişse bile az kalır.bunu gidin hakkında yapılan yorumlardan okuyun.en başta da hayranı olduğunuz 3.tur hırsızı cheaterdan duyun yazıyorum sözlerini de:“Federer, for me, is the best player wherever. Not only No. 1 for tennis, but
the No. 1 for the person, and for sportsmanship.”blogunuzu zaten okuyorum keşke okumasam da ona yaptığınız hakaretleri daha fazla görmezden gelebilsem.evet attığınız çamurdur çünkü federerden daha mükemmel bir kişilikte bir efsane gelmeyecektir.sizse bu adamı asla anlayamayacak olan zavallılarsınız.o çok mütevazıydı diye övdüğünüz samprasa rafterla aranızdaki fark nedir diye sorulunca 10 gs demişti.bu adam mütevazı oluyor ama fedexin sırf logosu var ya olamıyor,yazık ki ne yazık.ne derseniz deyin rekorlarıyla,duruşuyla,centilmenliğiyle,mütevazılığıyla tek bir gerçek efsane geldi bu dünyaya o da ROGER FEDERER.daha da kimse onun yerine geçemeyecek hele sizin o çok sevdiğiniz beyninden sakat cheater HİİİİÇÇÇÇÇ.

kirpi dedi ki...

Öncelikle "Siz beni güldürdünüz Allah da sizi güldürsün" demek isterdim ama bu kafa yapısı ile sizin gülmeniz zor.
Bloga hakaretler yağdırmışsınız. Buna en iyi cevap sizin yorumunuzu yayınlamaktı. Sözler kişiyi yansıtır çünkü. Bizim buraya yazdığımız ve sizin beğenmediğiniz bazı haberlerin mutlaka kaynağı vardır. Onun haricinde sadece ana tabloları değerlendirirken Federer'in elenebileceği kişiler ile ilgili tahminlerim sizi sinirlendirmiş olabilir ama bu tahminlerimin yarıdan çoğu tuttuğundan bunların rahatlıkla sırf Federer'i kötülemek için yazılmış yazılar olmadığını sadece Federer'in mücalede mantığının birer sonucu olarak yazıldığını ve bunun da gözlem ve birikimlerimin sonucunda ortaya çıktığını söyleyebilirim. Bir tek Federer'in logosunun fazla abartı olduğu ile ilgili yorum yaptım. Kusura bakmayın ama yazdığım yazılara %5 oranında bile olsa kendi yorumumu katamayacaksam bloga yazı yazmak yerine hayrına spor yazarlığı yapmış olurdum. Biz buraya kendi sesimizi duyurmak için yazıyoruz ve bunu da belirli bir saygı çerçevesinde yapıyoruz. Blog mantığını anlayamamış olmanız tamamen sizin sorununuz. Benim "x oyuncuyu sevmiyorum"u saygı çerçevesinde söyleyebilen Federer sever blog yazarlarının sitelerinde bir sürü yorumum var. Gidin bir bakın bakalım hiç "Vay sen x'i nasıl sevmezsin, sen onu anlayamazsın zaten ama o en büyük, sizler zavallısınız!!" tarzı seviyesiz yorumlar yapmış mıyım? Belki benim yorumlarım onları rahatsız da etmiş olabilir veya onlar burada yazdıklarımdan hoşlanmamışlardır ama hep saygı çerçevesinde yazıyoruz ve sonuçta farklı fikirlere açığız. Benim herkesin fikrine saygım var ve fikre katılmayacak bile olsam bunu objektif veriler üzerinden ve seviyeyi düşürmeden yaparım.
Son olarak her ne kadar sabit görüşlü insanlara bazı şeyleri anlatmak zor olsa da bir noktada daha sizi bilgilendirmeye çalışayım. Oyuncuların kıyafet anlaşmaları farklı farklıdır. Kimi kendi kıyafetini kendi tasarlar (Sharapova), kimi de sadece kendine verilenler arasından seçim yapar (Nadal). Dikkat ederseniz Nadal'ın giydiği kıyafetlerin benzerlerinin diğer oyuncular tarafından da giyildiğini görürsünüz; US Open'da giydiği önü benekli tişört gibi. Federer'in kıyafetlerinin ise benzerini giyen yok. Buradan da Federer'in kıyafetleri üzerinde daha fazla söz hakkı olduğu izlenimini ediniyorum haklı olarak.
Size son bir tavsiyem de bir kullanıcı adı edinmeniz. Buraya "Adsız" olarak yorum gönderen ve gayet güzel yorumlar yapan arkadaşlarımız var. Ancak bu tarz hakarete varan yorumları bir kullanıcı adı ile yollarsanız, işi gücü oturduğu yerden bloglara sallamak olan, ama bunu sanal veya gerçek bir kimlik altında yapma cesaretini bulamayan bir insan gibi görünmemiş olursunuz. Bilmem anlatabiliyor muyum?

Adsız dedi ki...

siz merak etmeyiniz ben hep gülüyorum özellikle de bu blogdaki bazı yazılara.bugüne kadar yazarının hangi tenisçinin taraftarı olduğunu bloguna koyduğu resimlerden değil de yazdığı yazılardan anladığım tek blog yazarısınız.federer şunlara elenebilir vs.gibi yaptığınız yorumları onu kötülemek olarak görüyor olsaydım bu yorumum o başlıklar altında olurdu.gerçi başka başlıklarınıza da karşılık alıp da sinirlenmemek için yazmadığım olmuştur.ama özellikle federer in t-shirtündeki rf logosunun büyüklüğü gibi basit birşeye bile takılmanız üzerine artık kendimi tutamadım.adsız olarak mı yoksa kullanıcı adıyla mı yazacağıma ben karar veririm bunun da size işi gücü bloglara sallamak olan cesaretsiz kişi izlenimini vermesi inanın umrumda değil.zaten 1 blog haricinde de başka hiçbir bloga yorum yazmadım ömrümde,çünkü hiçbiri de inceden inceye federer e dokundurmak amacı gütmüyordu.
bilgi vermek amacıyla yazmışsınız,sabit görüşlü olduğumu da söylemişsiniz tam üstüne basmışsınız roger federer söz konusuysa tereddüt ve değişim yoktur düşüncelerimde,bilginize ihtiyacım da yoktur,yıllardır roger federer in en büyük takipçilerindenim ben.federer in kendi kıyafetleri üzerinde ne kadar söz sahibi olduğu kendine kalmış birşeydir,kimse bilemez.ama söz sahibi olması benim de hayranı olarak isteğimdir.onu balık adam yada taksi söförü gibi değil de gerçek bir efsane gibi görmeyi isterim çünkü.ama ne kadar söz sahibi olursa olsun federer in benim logomu büyütün,sizinki küçülsün,görünmesin bile,ben en büyüğüm,logomu herkes görsün düşüncesinde olduğu da sizin absürd fikrinizdir.siz de yazmışsınız tarzı aynı diye sürekli aynı olmamak adına küçük bir değişikliğe gitme çabasından kaynaklıdır bu belki bilemem.bu kimin düşüncesidir de bilemem.ama bir insanın neden böyle şuursuzca federer e sallamak isteyebileceğini hiç bilemiyorum işte..ancak dediğim gibi kötülenen kişi federerse işlemez ona o yüzden en iyisi yorum yapıp da sinir olmamak.siz devam edin kurgu düşüncelerinize..

kirpi dedi ki...

Benim Federer'in kullandığı logo ile ilgili kendi yorumum olduğunu defaatle söylediğim düşüncelerime laf etmişsiniz "Federer'e çamur atmak" diye.
Mademki çok düşünceli, çok saygılı ve bilip bilmeden sallayanlara çok kızan bir insansınız ("federer in kendi kıyafetleri üzerinde ne kadar söz sahibi olduğu kendine kalmış birşeydir,kimse bilemez" demişsiniz çünkü)bana şunu söyleyebilir misiniz, Nadal Wimbledon'da sakatlık molası aldığında onu siz mi muayene ettiniz? MR falan çektiyseniz bizimle de paylaşır mısınız? Hayır kendinizden son derece emin bir biçimde "3. tur hırsızı" demişsiniz de. Ben Nadal'ın sakatlığı ve tedavi süreci ile ilgili bilgileri sürekli araştırıp yazan birisi olarak size bunu soruyorum. Yok, elinizde bir kanıt yokken bunları yazıyorsanız bir şampiyona, hem de kronik bir sakatlığı olduğu herkesçe bilinen bir büyük şampiyona, üstelik bu insanın turnuva sonrası tedavi de gördüğü kesinleşmişken, turnuva esnasında ise sakatlığı sonrası antreman süresini 40 dakikaya kadar indirdiği gazeteciler tarafından belgelenmişken ezberden "3. tur hırsızı" demek kadar terbiyesizce, seviyesizce ve aşağılık bir hareket olamaz çünkü.
Siz Federer'in kıyafetlerini beğenebilirsiniz, ben de beğenmeyebilirim. Siz logo kullanımını uygun görebilirsiniz, ben görmeyebilirim. Ben bu blogu tek tek insanları memnun etmek değil kendi görüşlerimi saygı çerçevesinde duyurabilmek için tutuyorum ve siz hala bunu anlamamışsınız. Kendi görüşlerini savunan ve Federer'e ince ince değil kalın kalın giydiren bir sürü de blog bulunuyor ama farkında bile değilsiniz anlaşılan. Veya o bloglar sizin yorumlarınızı yayınlanmaya değer görmüyorlardır ki önceki yorumlarınızın seviyesine baktığımda hak da veriyorum açıkçası. Bakın ilk yazdığınız yorumdan beri logo gibi tartışmaya açık bir konu dahi olmayan bir hususta Nadal'a saldırıyorsunuz ama ben bunları yayınlıyorum ve sadece bu yorumda ezberden sallamaya çok güzel bir örnek olduğundan yazdıklarınıza değindim. Yoksa Nadal hakkında söylediklerinizin asılsız ve saçma olduğunu farklı şekillerde defalarca yazdığımdan size "Nadal büyük bir şampiyon, sırf Federer'i 6 grand slamde 3 farklı zeminde evire çevire yendi diye onu karalıyorsunuz!!! Ama gerçekler ortada : 14-7!!!" demek gibi saçmalıklar yapmıyorum, böyle bir yorumu da asla yapmam. Bu tarz bir yorumu yapabilmem ve böyle düşünebilmem için sizin gibi bir insan olmam gerekirdi ama neyse ki değilim. Çünkü birincisi ben herşeyden önce tenisi seviyorum ve bu spora katkıda bulunan oyunculara saygım vardır. Federer için yazdığım yazılarda, hele ki çeyrek finallerde elendiğinde yazdığım yazılarda bu gayet net görülüyor, siz her ne kadar görmek istemeseniz de. Kıyafet seçimini, logo uygulamasını eleştirmem bunu değiştirmez. Nadal'ın kendi kıyafetini kendi seçtiğini öğrenirsem ona da sallarım, benim için hiç sorun değil. Wimbledon'da Murray maçında zaman zaman ciddiyetsiz oynadığı düşüncesine kapılmış ve bunu da yazmıştım (ki benden başka da böyle düşünen yoktu). Yani bir yanlışını görünce yazarım merak etmeyin, ama bu ona genel anlamda saygı duymadığım anlamına gelmez. İkincisi bir oyuncunyu körü körüne destekleyen ve onu desteklemek adına sorgusuz sualsiz diğer oyuncuları ve onu destekleyenleri yerin dibine sokmaya meraklı olan bir insan da değilim. Çok şükür ki değilim.

kirpi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Russell dedi ki...

yazıyı yazan blog arkadaşım zaten kendini savunmuş güzelce, o yüzden benim amacım onu savunmak falan değil. buna ihtiyacı da yok zaten. ama böyle kahvehane diliyle arka arkaya yorumları, üstelik "adsız" mahlası altında görünce dayanamadım. yazdıklarınızdaki komiklikleri ve bilgi eksiklerini geçtim, üslubunuz itici ve en azından benim kaale alacağım bir türden değil. yazıyı yazan arkadaşım kirpi yine iyi karşılamış da, bu yorumları yayınlayıp üstüne de doğru dürüst cevap yazma uğraşına girmiş.

yalnız şunu söyleyeyim, bundan sonraki yorumlarınız da bu minvalde ilerlemeye devam ederse ben duruma müdahele edip yorumlarınızı yayınlamayacağım. karşınızdakini insan yerine koyarak ona göre hitap etmek zor olmasa gerek. sağlıcakla.