13 Ağustos 2013 Salı

Video: Fognini Style


Bir tenis kortunda yapılmaması gereken hemen hemen herşey...

Fognini ile ilgili yorumları size bırakırken çok kısaca geçen haftanın Rogers Cup turnuvalarını değerlendirmek istiyorum.

Erkeklerde Federer katılmamıştı. Ferrer ve Murray Kanada geleneğini bozmayıp formsuz göründüler ve ilk maçlarında patladılar. Djokovic iyi, Nadal ise beklediğimden çok çok iyiydi. Nadal aradan sonra geri dönme işini çözmüş; şu noktadan sonra kendini zorlamaz, sakatlandıktan sonra tam iyileşene kadar yatar diyorum ben. En merak edilen maç tabi ki Nadal-Djokovic idi. Yakın geçti ve Nadal aldı. Maçın en kritik yönü bana göre Djokovic'in Nadal'ıns ervislerini karşılayamaması oldu. 2011'de ikili arasındaki en büyük farkı yaratan ve Nadal'ın adeta bug'ı olan şey servisleriydi çünkü. Düşünün ki Nadal kare asın en kötü servisçisi, Djokovic de en iyi returncülerinden biri bilinir.

Kadınlarda ise Azarenka sakatlıktan tam çıkamamış göründü. Aynen erkeklerdeki gibi tablonun bir tarafı vasat kaldı ve oradan Cirstea geldi finale. Serena görece zor bir yol izlese de set vermeden şampiyon oldu. Serena-Nadal ikilisi kazanınca seviniyorum ben. Bu ikisi toprak sezonunda da böyle combo yapmışardı, sonra RG şampiyonu oldular. Hadi inşallah diyorum.

Bu hafta Cincinnati'de Federer-Murray ikilisine dikkat ederim ben. Nadal ve Djokovic'in performansları pek bir şey ifade etmez US Open için. Aynısı kadınlarda Serena için geçerli. Cincinnati şampiyonları genel olarak US Open için ipucu vermiyor zaten bir kaç senedir...

7 yorum:

turkkant dedi ki...

Dediğin gibi servisteki fark belirgindi. Ama bence bunun yanında en önemli fark fiziksel diriliği. Wimbledon'daki haline bakıyorum, bir de bu maçtaki haline. Korttaki hareket dinamizmindeki inanılmaz fark vardı. Mourotoglu da eurosport da yazmıştı, sakatlıktan sonra çok fazla turnuvaya katılıp kendini fazla hırpaladı diye. Toprak sezonunu böyle doldurdukça Wimbledon'da patlıyor.

Şu Cincinatti de inşallah yıpranmasına yol açmaz. İyi form yakaladım diye finale kadar giderse US Open öncesi fazla mı yıpratır kendini diye korkuyorum. Aksi gibi kurası da fena, Federer, Murray filan bu maçları da illa ki ciddiye alır.

Bu sene US Open'a ciddi favori girecek. Bir daha bu kadar şansı olur mu emin değilim, 1000 puan, sene sonu birinciliği derken bu şansı tepmez inşallah.

US Open'da kuralar çok önemli, ben Nadal'ın Djokovic tarafına düşmesini istiyorum. İnşallah öyle olur.

Adsız dedi ki...

Toni Amca otursun Mallorca'da bence, böyle daha iyi :)

kirpi dedi ki...

Bence asıl Federer ve Murray maçlarının sonuçlarını çok ciddiye almaz; daha geçen hafta Djokovic'i yenmiş yani , "olur öyle" der geçer millet bence.Sonuçta finale gitse daha çok alarm zili çalar.

Bu çocuk bir iki sene öncesine kadar Toni'siz hiç kupa kazanamıyordu ama :))

Adsız dedi ki...

Simdi kazanıyor ama :) Çocuğun güveni yerine gelmişken Toni'nin gelip sen hala Djokovic'ten kötüsün vs diye bikbik otmesinden tirsiyorum :) Malum adam sırf negatif gaz veriyor ki hiç lüzumu yok su anda, parmağını sallasin eglensin Rafacim biraz ;)

kirpi dedi ki...

Bence Toni yapması gereken zamanda yapması gereken şeyi yapıyor. Aslında Toni'yi görünce ben bir rahatlıyorum, Nadal'ı 2009'da Wimbledon'da oynamamaya ikna eden, 2010 AO'da maçtan çekilmesini söyleyen de Toni. Koluuyor çocuğu işte amcası :)

Adsız dedi ki...

ben de nicedir toni nerede diye merak ediyordum, gözlerim kendisini arıyor, alışmışım bu nadal ikilisine ama tonisiz nasıl gidiyor, rafa bilir...
bence de hedefi us open cincinnati değil, oyununu oturtmaya çalışıyor.

kirpi dedi ki...

Bence şu an çok iyi durumda. US Open sonrasını kafasından silmiş gibi, Amerika odaklı gidiyor.

Bu arada yurt dışında olduğumdan yorumu çok geç yayınladım, özür dilerim bunun için.