18 Mayıs 2013 Cumartesi

Video: Sezonun Şu Ana Kadarki En İyi Set Puanı

7 yorum:

Adsız dedi ki...

umarım tekrarını RG finalinde seyrederiz:)

Adsız dedi ki...

Aslında Ferrer - Nadal maçını mercek altına almak lazım da üstünden epey geçti. Sizce de Ferru ,Djoker taktiği uygulamadı mı Nadal'a karşı ? Ayak dibine iyi returnle oyunu aç, Nadal'ın dönen topu forehand'i ile kontrol etmesini sağlayacak zamanı yok et ve yüklen backhand tarafına. Bu yüzden Nadal servis oyunlarında çok zorlandı bu maçta. Kaldı ki Joker Ferru'dan 2-3 gömlek üstün bir tenisçi, Nadal Joker'e çözüm bulmuştu geçen yıl ama 1 yıl uğraşarak. Bu sefer herşey sil baştan. Roland Garros'ta Nadal o kadar favori değil bence.

Adsız dedi ki...

Ben hiç ummam, bir Ferrer-Nadal daha maçı çekemem şahsen. Zaten final öncesi olması imkansız yeni seed'lere göre.

kirpi dedi ki...

Benim dikkatimi çeken başka bir şey var. Nadal son 2 turnuvadır yarı finale kadar "eh", yarı finalden sonra dikkat çekecek şekilde iyi oynuyor. Roma'da Ferrer maçında ikinci sette net bir biçimde düştü, 3. sette toplarlandı yine.

Normalde oyuncular yaşlanınca bunun tersi olur; iyi başlar ama sonunu getiremezler. Nadal geç açılır falan ama iyi başladığı maçı kötü devam ettirmesini de anlayamıyorum.

Ayak dibine gelen topları Nadal aslında diğer oyunculara nazaran daha iyi çıkartır. Djokovic için bahsetmiş olduğunuz taktik aslında becerilebildiğinde hemen hemen her oyuncuda iyi sonuç verir: ama sadece becerilebilidiğinde. Şu anda Nadal'ın servislerinin istenen seviyede olmaması da başına iş açıyor ki döneli 3 ay oldu daha, normaldir. Djokovic'e karşı doğrudan Djokovic'in üzerine servis attığında bahsettiğiniz taktik işlemiyordu. Eskiden açığa servis atınca da return karşılamak için zaman bulduğundan rahat ediyordu ama şu anda bu pek işe yaramayabilir. Djokovic'in tam üstüne etkili servis atarsa, başlangıç avantajını da kaptırmamış olur bence.

Adsız dedi ki...

@kirpi
İşte ben de bunları yapabilir mi diyorum zaten. Yani pek bi zamanı yok artık Rafa'nın, bir de Rafa'nın tura döndüğünden bu yana 8 final 6 şampiyonluk yaşaması illüzyona sebep oluyor bence çünkü Rafa geçen seneye göre çok çok altında gerçek performansının. Sol dizinden sıkıntısı devam ediyor belli kaçırdığı forehand paralel ve forehand çaprazlara şaşıyorum ( aslında şaşmamak lazım tabi adamın sol dizi acıyorrr ! ) Yani Djoker'ın şansı yüksek gibi geliyor bana.

@adsız
Yok ben Ferru'yu örnek olarak verdim RG'de Rafa Ferru'yla oynasa dahi yenilmez de o taktiği iyi uygulayan Djoker'a yenilebilir demek istedim.

Kuralar da yarın galiba, Nadalcığımızın Djoker ve big hitterlardan (Gulbis,Janowicz,hatta Dimitrov ) uzak kalmasını dilerim, dinimiz amin :)

Adsız dedi ki...

Nadal'ın servisi ile ilgili şunu söyleyebilirim, 2010 yılında US Open'ı kazanırken kullandığı servisleri hatırlıyoruz değil mi? Çok güçlü servisleri vardı orada. Ve tüm tenis otoriteleri bu servisi oyununun daimi parçası haline getirirse çok daha etkili bir oyuncu olacağını söylemişti.

Ama Nadal bundan vazgeçti, çünkü o servis şekli onun bedenini çok yoruyor, zarar veriyor. Bunu bir kaç yerde okumuştum. Bu riski de almak istemedi Rafa. O yüzden nisbeten zayıf servislerine alışmak durumundayız sanırım, zaten o dezavantajını da gayet iyi kurtarıyor maç içinde.

Adsız dedi ki...

@adsız
Rafa o servisleri oyun planını bozduğu için terketti diye biliyorum ben. Hızlı servis attığında topun daha çabuk döndüğünü ve oyunu kurgulamakta güçlük çektiğini söylemişti sanki, yanılıyor olabilirim.

Blog işlerini pek anlamadığım için rumuzsuz falan yazıyorum buralara karışıklığa sebep oluyoruz kusura bakmayın artık :)