7 Ağustos 2012 Salı

Murray ve Serena!

Olimpiyatlarda diğer sporlar dururken tenise pek fazla vakit ayıramadık. Zaten yayın konusunda da öksüz kaldı epeyce. Eurosport hiç tenis maçı vermedi, TRT Spor biraz daha cömertti altın madalya maçlarını ve yarı finalden 1-2 maçı izletti bizlere. İnternetten isteyene yayın vardı yine tabii ama öte tarafta onlarca branş dururken birkaç haftalığına biz de tenisin yüzüne pek bakmadık ilk turlarda doğrusu.

Erkeklerde Rafa'nın çekilmesiyle altını almasını en çok istediğim isim olan Murray aldı ve gerçekten sevindim. Yarı finalde Djokovic, finalde Federer karşısında da kazanacağını düşünüyordum ama hiç emin değildim. Ama iki maçta da inanılmaz kararlı bir oyunla geri adım atmadan, dünyanın ilk ikisine karşı set bile vermeden kariyerinin en büyük başarısını kazandı olimpiyat altınıyla. Özellikle Federer maçında oynadığı tenis, agresifliği, iki kanattan yaptığı vuruşları ve rallilerde bir şekilde kalabilmesi vs. harikaydı. Kusursuza yakın bir tenis oynadı kısacası. Federer de bana göre Wimbledon'daki oyunundan çok uzakta olmasa da servis açısından standartlarının çok altındaydı. İlk servis yüzdesini bilmiyorum ama oyuna soktuğu ilk servisler bile hiç etkili değildi ki genel olarak Federer turnuvada izleyebildiğim maçlarında Wimbledon'daki kadar iyi servis atamadı. Del Potro maçında da bunu sıkıntısını çok çekip ucuz kurtulmuştu. Del Potro demişken o da yarı finalde bence daha iyi oynadığı bir maçı çok talihsiz bir şekilde - biraz da Federer'e karşı imzası oldu bu tarz yenilgiler - kaybetti. Maçın gecesinde saat 3'e kadar ağlamış ama neyse ki bronz maçında Djokovic'i yenerek biraz teselli buldu o da. En kötü zemininde 2009 US Open'dan sonraki en iyi tenisini oynadı, o da Murray'nin gölgesinde kalmasın. Tabii en büyük soru işareti Federer'in koleksiyonu tamamlayıp tamamlayamayacağı idi. Ben bundan sonra alabileceğini sanmıyorum 2016'da falan ama şimdi ben yazdığım için siz bahsinizi yapın Federer'e, 2016'da alır altını.

Kadınlarda Serena'nın ezip geçtiği bir olimpiyat... Şaşırtmadı. 1920'den sonra ilk kez bu kadar az oyun vermiş bir olimpiyat şampiyonu. Finalde Sharapova'yı domine edişi apayrı bir olay zaten. Sharapova'ya genel olarak üstünlüğü vardır Serena'nın zaten ama bir olimpiyat finalinde böyle bir rakibe tek oyun bırakmak artık sınırları zorlamak demektir. Göstere göstere aldı bu altını. Sonra çiftlerde de ablası Venus ile kazandı. Sharapova ise iyi oynuyor gayet, bu sonuca çok da üzülmemeli. Finaldeki durumu tabii biraz acınasıydı, o kadar ezilmesi biraz da kendi suçu ama şu an Serena bu seviyedeyken Sharapova'nın yapacak bir şeyi yok. Genelde hep Serena-Sharapova maçlarından sonra iki oyuncu arasında fark yok o kadar, Sharapova bu kadar ezilmemeli yorumları görüyorum da orada bir durmak lazım. Sharapova'ya efsane diyorsak, Serena 10 tane efsane eder. Sharapova biraz abartılırken Serena bu açıdan küçümseniyor bence. Graf, Navratilova'dan sonra bence gelmiş geçmiş en başarılı kadın tenisçidir. Zaten bu aldığı altınla 4 grand slam, tek ve çiftlerde olimpiyat altını alan tarihteki ilk ve tek tenisçi oldu. Bu arada bronzu kapan Azarenka da büyük iş yaptı bence. Çim onun da kötü zeminidir erkeklerde bronzu alan Del Potro gibi ama o da iyi tenis oynayarak Serena dışındaki rakiplerini yenmeyi başardı. Ayrıca üstüne karışık çiftlerde Mirnyi ile kazandığı altın pastanın üstündeki çilek oldu.

Sonuç olarak çok da izleyemediğimiz için bir şey demek zor ama oyuncular dahil pek kimse memnun değildi organizasyondan, kortların durumundan... Çok da sürpriz değil Wimbledon sonrası aynı kortlarda 1 ay sonrası aynı atmosferin olmaması. Tabii finallerde, özellikle erkekler finalinde güzel görüntüler vardı ama genel olarak bana göre de sönük kaldı turnuva iyi maçlarına rağmen. (Tsonga-Raonic, Federer-Del Potro gibi...)

Bir de biz vallahi Rafa'yı özledik. :(

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Serena çiftler & teklerde career golden slam yapmis oldu, inanilmaz bir kariyer. Gercek efsane. Murray'e cok sevindim, gecte olsa hakettigi bir zafer kazanmis oldu. Bu arada bir Djokovic vardi ne oldu ona ? Federer de altini cok istiyordu, aslinda cim zemin falan buyuk sansti, nasip degilmis. Delpo macindan sonra 1 gun dinlenecegim icin cok mutluyum demisti, aklima masters finalleri ve WTF finali 5 set ustunden oynanmali teklifi geldi, hey gidi. Federer'in Rio'ya katilacagini dusunuyorum, Nadal su son 4 yilda cok birsey kazanamazsa katilmayadabilir gerci bilemiyorum. Rio toprak zeminde oynanacak muhtemelen ama Fantastic 4 epey yas almis olacak. Emekli falan olmasinlar hemen, Rafan olarak Federer'e bile hungur hungur aglarim o derece.
Evet Rafa donsun artik :(

Adsız dedi ki...

Belki Federer bu şansı bi daha yakalayamayacak ama Murray'e sevindim,bronzu kapan Delpo'ya ise daha da çok sevindim.Kadınlarda da Vika,Serena'nın tarafında olmayaydı çok yüksek ihtimalle gümüşü alacaktı neden yazık oldu çünkü kız ülkesi adına öyle bir seviniyordu ki ben herkesten çok o kazansın istedim neyseki gitti karışık çiftlerde altını kaptı ve beni sevince boğdu:)Unutmadan ekleyeyim Youtube'da Serenanın tekler finalinin altına yazılan yorumları okuyunca insanlığımdan utandım. Dünyada ne kadarda idiot ırkçı var. Ortalık hayvan yazan Hayvanlardan geçilmiyor.Bizim abazalar da yok güzelim kıza nasıl kıydın Serena,yok Serenanın tek kolu Marianın bilmem kaçı eder lakırdılarında.Ulan 188 boyda,kaslı Sharapovaya! güç tenisinin Williams kardeşlerden sonraki bir numarası Sharapova var karşıda.Petkovicin dansına tek laf etmeyen insanlar çıkıp Serena niye dans etmiş diye eleştiriyor:( Bu kadına ciddi haksızlık yapılıyor.Balon Sharapova, Serena'nın yaptıklarının çeyreğine bile sahip değilken havalarda, bu kadın sırf renginden dolayı aşağı çekilmeye çalışılıyor.
Tenis keşke ''herkesin'' izlediği bir spor olmasaydı:(

kirpi dedi ki...

Aynen katılıyorum. Başkalrı yapınca "Seni gidi fındık kıran... :)))", Serena yapınca "Iyyy, çirkef!!" söylemlerinden bayılalı çok oldu....

kirpi dedi ki...

Bu arada Serena sadece 4 slam ve tek+çift olimpik atını değl, hem teklerde hem de çiftlerde career golden slam yapmış oldu. Sözün bittiği yer....

Federer'in yaptığına da "career silver slam" dedim ben, tüm önemli organizasyonlardan ikincilik ödülü var :) Yani 17 kez kazamış, yanlış saymadıysam 9 kez de final görmüş önemli organizasyonlarda.

Adsız dedi ki...

@Adsız
Serena süper dans etti ! Wimbledon finali olsa belki ben de yadirgardim ama bu olimpiyat sonuçta, kariyerinden çok ülken için yarisiyorsun, coşup eğlenmek kazanan herkesin hakki, kisacasi tenisin bazi geleneklerinin olimpiyatta hicbir onemi yok bence. Şekilci,ırkçı insanlara da uzulmekten baska care yok.

Adsız dedi ki...

siz ne kadar ezik ve pislik insanlarsınız ya!bi yerlerinize kına yakın inş.mo gerizekalı möri ve aptal rafitanız gs lerde bozdurup bozdurup harcasın a altını emi!Roger ın zaten altını var,bir de altın gibi kalbi var,o da sizin gibilerde bulunmaz asla!!

kirpi dedi ki...

Normalde siliyordum ama bu sefer guldum :)
Federer'in elenmesinin buradaki tenisseverler icin tek olumlu tarafi su trolun bir sure ortadan kaybolmasi oluyordu ama galiba artik muptela olmus, birakamiyor....

Adsız dedi ki...

@Adsız
Ezik olan burada teniscilere aptal, gerizekali yazanlardir.

Adsız dedi ki...

Dostum adsız kimliğini seçmişsin ama yorumda adın geçiyor.Ben hemen hatırladım:)))

Unknown dedi ki...

Ooow bizim anahtarcı russell saklandığı delikten çıkmış:) İyi ki fedex kaybetti yoksa şu gariban insanoğlu hayata küsecekti. En son ben russell'ın peçe ile dışarı çıktığını duymustum 2 hafta önce. Öyleki çilingirci'nin önünden geçtiği anlarda, motoru bozuluyormuş korkudan doğalgaz vanası açılıyormuş. 5 Ağustos pazar saat 17.35'e kadar sıtma tutmus gibi titriyormuş :-) 9 Temmuzdan beri kabız olmuş aramızda kalsin :-) Ah federer sen nelere kadirsin kazanmanda kaybetmende şifa şifa. Herkese şifa. En ateşli nadalcılara bile şifa. Russell kod adlı kardeşimiz marmara bölgesinin doğusunda oturuyormuş görenler söyledi. Ama dedilerki özgüveni 0.
Cesaret'i -1. Karakteri 0.5. Ben görenlerin yalancısıyım. Ha birde hiç kız arkadaşı yokmuş onuda duyduk :) Her neyse russell'i hayata geri döndüren kaybeden federer'e teşekkür ediyoruz. Herkese nasip olmaz gariban duası almak. Russell 5 vakit dua ediyormuş fedex'e. Şu anahtar psikolojisinden çıkarttı diye :-).:-)

Unknown dedi ki...

@manyak adsız keşke senin de altın gibi bi kalbin olsa ama malesef hıyarsın arkadaşım

kirpi dedi ki...

@Roger Federer

Ben kendisine gereken ayarı 1-2 post önce vermiştim, suyunu çıkartmanın lüzumu yok.

Unknown dedi ki...

Takılıyorum bizim oğlana yahu. Russellım bir tane. İsterse her iddiayı kaybetsin çıkıp anahtar ver demem. Sizden iyi yapamam bu işi. İkinizide kutluyorum kolay iş değil blog yöneticiliği. Spor kardesliktir ve bizler iyi birer kardeşiz. Rekabet işin tuzu biberi.

Unknown dedi ki...

Russell Agnostik.net'i ve şu 3 ay'da girip haber yazdığın blogları bırak yanımıza gel.

Russell dedi ki...

ah ah federer'im, bilsen aslında kız arkadaşım olduğu için hiç giremediğimi. :) şu blogdaki son yazıları bile yeni okuyorum.

o siteler neymiş öyle ya bu arada, sdfsdfsdf.

genel olarak da pek canım istemiyor bu ara girmek ya, zaten son zamanlarda anahtar verme muhabbetinden önce de yazmıyordum. ama vallahi sen yazıcam dersen gel vereyim benim yerimi sen al. :)

Unknown dedi ki...

Doğru söyle üstat. Agnostik.nette russell nickli vatandaş var o değil misin sen? Kız arkadaşınla sıcak dakikalar mı geçirdin siteye girmediğin dönemde?

Russell dedi ki...

değilim yahu. bu sitede agnostik biri varsa o da kirpi, ben müslümanım oruç falan da var yani shdhsad.

Unknown dedi ki...

vay üçkağıtçı kirpi senin nickinle caka satıyor oralarda. Hele bu konuda sessizdi. Zira dırdırı dünyayı yikar bilirsin mirim :-)